Zadzwoń do nas! +48 501 036 604

Aktualności

2019-10-29

Jakie korzyści przynosi pływanie?

Temat dotyczący korzyści płynących z uprawiania pływania jest przytaczany od lat, niejednokrotnie poruszany w forach w intrenecie, gazetach czy książkach.  Powszechnie wiadomo, że pływanie uprawiane rekreacyjnie to jedna z najzdrowszych dyscyplin sportowych. Światowa Organizacja Zdrowia namawia do pływania trzy razy w tygodniu w czasie nie krótszym niż 30 minut. Ponieważ organizm po około 20 minutach intensywnego wysiłku zaczyna czerpać energię z rezerw w tkance tłuszczowej.

Co daje pływanie?

Gdy uczymy się pływać lub doskonalimy technikę, rozwijamy układ oddechowy, mięśniowy oraz krążeniowy. Podczas pływania nasze ciało poddajemy tzw. wodnemu masażowi wskutek czego krew w żyłach szybciej krąży, a serce efektywniej pracuje. Ma to korzystny wpływ na działanie naszych mięśni, które są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie układu oddechowego. Pływanie wyróżnia się na tle innych dyscyplin sportowych ponieważ podczas wysiłku nie obciążamy układu kostnego.  Ponad to przy pływaniu angażowane są wszystkie partie mięśniowe, dzięki czemu równomiernie rozwijany jest aparat ruchowy. Należy pamiętać, że przy schorzeniach kręgosłupach zalecane jest pływanie wyłącznie na plecach (styl grzbietowy).

Ruch w wodzie będzie doskonale wpływał na odchudzanie. Wiele osób korzysta z zajęć aqua aerobikuaqua fitnessu. Wiadomo, że im szybciej będziemy pływać, tym szybciej spalamy zbędne kalorie. Dlatego po przyjściu  na basen zamiast korzystać z jacuzzi warto jest zmotywować się do pokonania kilku długości basenu. Należy pamiętać, że przed każdym wysiłkiem niezbędna jest rozgrzewka, która poprawi obieg krwi i pobudzi pracę serca oraz mięśni, zmniejszając ryzyko kontuzji. Warto więc, zrobić parę wymachów i krążeń rękami, kilka przysiadów skłonów zanim rozpoczniemy ćwiczenia w wodzie.

W głównej mierze dla wielu pływanie to przede wszystkim świetna zabawa i sposób na odprężenie.

W trosce od zdrowie:

– zjedz ostatni posiłek na 45 minut przed zajęciami, nie idź na zajęcia na czczo,

– nie pływaj samotnie bez opieki, jeśli w pełni nie czujesz się na siłach,

– umyj swoje ciało przed i po korzystaniu z basenu,

– wchodź do wody powoli unikniesz wtedy szoku termicznego,

– nie wskakuj do wody w miejscach niedozwolonych,

– stosuj się do regulaminu pływalni,

– reaguj na polecenia ratownika.